Dag Nieuw Zeeland

3 maart 2017 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Hoi allemaal,

Morgen breekt een nieuw hoofdstuk aan in onze reis en vertrekken we naar Cambodja. Maar voor het zover is, eerst nog een laatste blog vanuit Nieuw Zeeland omdat we het niet kunnen laten om voor vertrek te delen welke ervaring ons 3 dagen met een smile heeft laten rondlopen. Zie het filmpje en je begrijpt wat we bedoelen :)

We hebben namelijk gezwommen met dolfijnen! En zoals je zag gebeurde dat niet in een dolfinarium, maar in het wild! Oftewel: wij met een boot mee de Pacific op en hoppa daar werden we gedropt tussen de Dusky Dolphins. Deze dolfijnen staan bekend om hun acrobatiek (zie de foto met sprong) en hun sociale karakter. Ze vinden het dan ook erg leuk als mensen met ze “spelen”. Dit betekende dus dat wij de dolfijnen moesten vermaken in plaats van andersom (lees: gekke geluiden maken en rondjes met ze zwemmen om te kijken wie het snelste kan – jij of de dolfijn – de dolfijn dus... ). De geluiden die je op het filmpje hoort zijn dan ook niet van de dolfijnen, maar van ons in een poging de dolfijnen te vermaken (je snapt waarom er zo veel om ons heen zwemmen ;). Super bijzonder om deze mooie, slimme en snelle dieren zo van dichtbij in hun natuurlijke omgeving te zien!

Verder hebben we de afgelopen weken ook nog een mooie tour langs de westkust en het noorden van het zuidereiland gemaakt. Hier zagen we weer ontzettend veel afwisselende natuur (zoals gletsjers en gouden stranden) en leuke dieren (zoals aalen die je kon voeren!).

Terugblikkend was Nieuw Zeeland voor ons het land van de prachtige natuur en geweldige dieren! Ook was het een “makkelijk” land om in te reizen. Onze volgende bestemming zal weer op een hele andere manier bijzonder worden verwachten we en ook daarvan zullen we jullie op de hoogte houden!

Voor nu veel liefs en tot vanuit Cambodja!

Gielis en Anne

Ps. Nog bedankt voor alle carnavalsfoto’s, het zag er weer als een schon fiske uit!

1. Roy:
    3 maart 2017
    Nice man! Met een boottocht dolfijnen spotten brings back memory's! Om het compleet te maken had je op dat moment ff "Darkraver - Komt ie dan he" op moeten zetten. Dan hadden de dolfijnen je onmiddellijk herkend vanuit Rovinj!
    Heel veel plezier in het nieuwe land!
  2. Alex:
    Ziet er goed uit daar,
    En ik neem aan dat jullie ook natuurlijk bij de Aalen hebben gezwommen Cute factor 110% Heeft dat Aaltje daar op die foto met zijn glazige kraaloogjes.
    Nog veel plezier!
  3. Marjan Leensen:
    3 maart 2017
    Zwemmen met dolfijnen, daar dromen onze dochters en kleinkinderen van.
    Wat fijn, dat jullie dat hebben kunnen ervaren. En wij genieten weer van jullie filmpje
  4. Alex en Inge:
    3 maart 2017
    Super gaaf! Ik zei toch dat Alex niet weg te slaan zou zijn van al die dieren daar ;-). Ik denk dat we onze vakantiebestemming voor volgend jaar gevonden hebben :-D. Goeie vlucht naar Azië en heel veel plezier!!
  5. Bram:
    6 maart 2017
    Ok, ik geef toe: ik heb net pas jullie adres weten te bemachtigen dus met terugwerkende kracht jullie blogs gelezen. En natuurlijk met passende jaloersheid. Man, wat een vette trip: nu al! Wordt alleen nog maar mooier met de ervaringen die jullie opdoen. Keep up the good (writing)work!

Ik moet daarnaast nog even zeggen dat carnaval dit jaar toch wel minder was met jullie... Jullie zijn echt de gangmakers en onze slaapplekken waren een stuk slechter.. Ok, nu eerlijk: Carnaval was ook dit jaar weer tha bomb! En de slaapplekken waren natuurlijk precies hetzelfde. En we hadden merkproducten bij ons ontbijt :-)
  6. Martin en Maria:
    6 maart 2017
    Superleuk zeg !!
  7. Marlon:
    20 maart 2017
    Ohhhhhh ik lees het vorige bericht en deze nu pas :-S maar hoe gaaf en mooi hebben jullie het daar......die foto's! Serieus dit valt voor een dikke onder de kop 'Jaloersmakend!' ......ja zelfs voor deze dierenlover. Jammer dat zo'n reis met een koffer niet te doen is, dan was Mark misschien nog over te halen ;-)......en ik zelf ook trouwens haha. Ach wij genieten gewoon lekker met jullie mee! :-)
    Een hele goede reis naar Cambodja!
  8. Hennie van der heijden:
    7 april 2017
    Lieve luitjes eindelijk weet ik hoe ik jullie kan vinden!
    Wat een prachtige reis zijn jullie aan het maken, ik geniet van de mooi foto's en de verschillende culturen.
    Prachtig jullie reisverslag! Lieve groetjes, Hennie.
  9. René & José:
    24 april 2017
    Ooooh als ik als een vis kon zwemmen dan zou dat wel bovenaan op mijn Emmerlijst staan, dol-fijn lijkt me dat! Helaas ben ik meer een zinkende paniekvogel in een babybadje dus helaas Peanut-butter ...
    Wat een prachtfoto´s van een bijzondere prachtreis, rijkdom weer, thanks! x
  10. Ineke:
    21 mei 2017
    Met terugwerkend kracht dit verhaal gelezen......wat super zeg zwemmen tussen de dolfijnen!!!